Patah sayap bertongkatkan paruh, namun gunung kudaki-kudaki jua!



Monday, June 27, 2011

Kekalkan Hati Puteriku...

Hati bagi direntap-rentap setiap kali melihat anak belajar bersolat..Mulut yang terkumat kamit mengatur bacaan membuatkan aku cukup terharu..Kata orang kalau nak jadikan diri dan keturunan kita orang yang rajin mengerjakan solat, amalkanlah doa ini.

Surah Ibrahim: Ayat 40-43

[40] Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.

[41] Wahai Tuhan kami! Berilah ampun bagiku dan bagi kedua ibu bapaku serta bagi orang-orang yang beriman, pada masa berlakunya hitungan amal dan pembalasan.

[42] Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyangka Allah lalai akan apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim; sesungguhnya Dia hanya melambatkan balasan mereka hingga ke suatu hari yang padanya terbeliak kaku pemandangan mereka, (kerana gerun gementar melihat keadaan yang berlaku).

[43] (Dalam pada itu) mereka terburu-buru (menyahut panggilan ke padang Mahsyar) sambil mendongakkan kepala mereka dengan mata tidak berkelip dan hati mereka tidak bersemangat (kerana bingung dan cemas).

**************************************************

No comments:

Post a Comment